Būt gatavam, kam jaunam
Jau ilgāku laiku kapacitātes projekta ietvaros darbojos ap biedrības komunikācijas stratēģiju, kas nākotnē palīdzētu strādāt ne tikai man, bet arī maniem kolēģiem. Maz pamazām idejas kopā ar tekstu un vizuālo materiālu tiek liktas kopā, tāpēc priecājos, ka pieteicos arī mācībām "Projekta vēstījums un dažādās mērķauditorijas: kā nodot?", kuru organizēja Aktīvo iedzīvotāju fonds, savukārt vadīja – komunikācijas nozares eksperte Kristīne Tjarve.
Kristīne dalījās ar tiešām vērtīgu pieredzi un atziņām, ko apbrīnojami aizraujoši spēja izstāstīt 3 (!) stundu garā lekcijā. Citkārt es, visticamāk, jau būtu "atslēgusies" no tik ilga semināra, taču šoreiz spēju gan saklausīt un pārvērtēt jau zināmas lietas, gan gūt priekšstatu par aizmirstām un varbūt tādām lietām, par kurām ikdienā neaizdomājos.
Lūk, pāris svarīgi "atjauninājumi" manā komunikācijas darbā:
- Iekšējā komunikācija (komunicēt ar biedriem, aktīvistiem par biedrības pasākumiem, jo ne vienmēr visi pasekos līdzi mājaslapai vai facebook lapai. Labāk lieku reizi atgādināt, painformēt. Tie paši biedri, brīvprātīgie arī var tālāk kļūt par komunikācijas kanāliem savos tīklos).
- Komunikācijas speciālists nav organizācijas runas persona un seja (šo bieži vien aizmirstu gan es, gan mani kolēģi. Par runas personu labāk izvēlēties valdes locekli vai konkrētā projekta vadītāju).
- Ja organizāciju kāds ir atbalstījis finansiāli vai kā citādi, ir labi pēc kāda laika nosūtīt apkopojumu par to, kas kopā ar ieguldītajiem resursiem ir izdarīts.
- Apkopojumus un atskatus uz notikumiem vispār ir labi rakstīt un ar tiem dalīties.
- Izmēģināt un rakstīt viedokļrakstus!
- Reputācijas veidotāji organizācijā ir gan tās valde, gan sabiedrisko attiecību speciālists, gan biedri, aktīvisti un brīvprātīgie.
Turpinu komunikācijas stratēģiju.
Ilze